BRALNE SPOSOBNOSTI – RAZVOJ

Stopnja 0: predbralno obdobje (0 – 6/7 let) 

• metajezikovno zavedanje 

• sposobnost vidnega in slušnega zaznavanja (razločevanja in razčlenjevanja) 

Stopnja 1: obdobje začetnega branja (6/7 – 7/8 let) 

• asociativna zveza črka-glas 

• prehod skozi tri faze v opismenjevanju 

(logografska, abecedna in ortografska) 
 

Stopnja 2: utrjevanje spretnosti branja (7/8 – 8/9 let) 

• urjenje bralne spretnosti (tehnike branja) 

Stopnja 3: branje za učenje (9 – 14 let) 

• spremeni se cilj branja (branje je v funkciji učenja) 

• uporaba različnih bralnih strategij 

Stopnja 4: večstranski pogled na prebrano (14 – 18 let) 

• sprejemanje,presojanje in preverjanje 

prebranega iz več zornih kotov 

• metakognitivne spretnosti

Stopnja 5: konstrukcija in rekonstrukcija (od 18. leta naprej) 

• konstrukcija lastnega sistema znanja 

• selektivnost in fleksibilnost pri branju 

Morda vam bo všeč tudi...

Dostopnost