BRALNE SPOSOBNOSTI – RAZVOJ
Stopnja 0: predbralno obdobje (0 – 6/7 let)
• metajezikovno zavedanje
• sposobnost vidnega in slušnega zaznavanja (razločevanja in razčlenjevanja)
Stopnja 1: obdobje začetnega branja (6/7 – 7/8 let)
• asociativna zveza črka-glas
• prehod skozi tri faze v opismenjevanju
(logografska, abecedna in ortografska)
Stopnja 2: utrjevanje spretnosti branja (7/8 – 8/9 let)
• urjenje bralne spretnosti (tehnike branja)
Stopnja 3: branje za učenje (9 – 14 let)
• spremeni se cilj branja (branje je v funkciji učenja)
• uporaba različnih bralnih strategij
Stopnja 4: večstranski pogled na prebrano (14 – 18 let)
• sprejemanje,presojanje in preverjanje
prebranega iz več zornih kotov
• metakognitivne spretnosti
Stopnja 5: konstrukcija in rekonstrukcija (od 18. leta naprej)
• konstrukcija lastnega sistema znanja
• selektivnost in fleksibilnost pri branju